aKu YaNG CoMPLiCaTeD (PaRT 4)

Aku ada satu tabiat yang aku rasa tidaklah terlalu baik untuk diri aku. Tabiat memonteng kerja. Ntah kenapa, aku mempunyai sikap malas ni. Tahun lepas, aku telah berjaya mengumpulkan 12 MC (kedua terbanyak dalam department aku) dan berjaya menghabiskan keseluruhan cuti aku (ada dalam 28++ hari, termasuk cuti tahunan, cuti gantian dan cuti tahunan tahun sebelumnya). Tahun ni, aku telah bertekad untuk mengurangkan jumlah MC dan EL aku. Tapi, setakat bulan 5 ni, aku rasa, macam dah banyak jer MC, AL dan EL yang telah aku ambil. Berikut adalah jadual ponteng aku untuk tahun ini sehingga hari ini.

EL = Emergency Leave (ToTal dari Annual Leave aku) = 6 hari EL = Emergency Leave (Total dari Annual Leave aku) = 6 hari

AL = Annual Leave = Tak pernah amik (semua amik EL jer keje)

RL = Replacement Leave = 4 hari (ada lagi 2 hari tak claim dan bakal ada atleast dalam 3-4 hari untuk tahun ni)

MC = Medical Leave (Minta Cuti dari Doktor) = 3 hari

Adakah tahun ni aku bakal mengungguli carta ponteng untuk department aku? Aku harap, aku dapat lah improve sket. Tapi, still ada 7 bulan untuk aku habiskan tahun ni. Tapi bolehkah aku?

0 Response to "aKu YaNG CoMPLiCaTeD (PaRT 4)"