BaPaK ToYoL

Kes 3

4 orang budak lelaki memasuki bilik Profesor manakala ada seorang lagi rakan mereka menunggu diluar bilik di hadapan pintu. Dua orang dari mereka memulakan perbualan dengan professor itu. Pelajar pertama, “Professor, any tips for the final exam you can tell us?” Professor, “As I have announce in class, I have given the question that I would give for my final exam. There will be 10 essay question, as in the paper that I have distribute. Want I want is the exactly same answer and examples from my lecture. If you can give me that, I’ll guarantee you an A.”

Dua budak lelaki yang masuk sekali dan berdiri agak hampir dengan pintu sedang memerhatikan bilik Professor itu ketika perbualan itu berlaku. Majid berbisik kepada Joe sambil menunjukkan selonggok test pad yang disusun berhampiran coffee table di dalam bilik itu. “Joe, tu dia kertas jawapan yang dah bercop yang Professor akan guna esok.” Majid dan Joe perlahan-lahan menghampiri meja itu dan dengan berhati-hati mula mengambil kertas tersebut sedikit demi sedikit. Kertas etrsebut kemudian di berikan kepada rakan yang menunggu di luar bilik.

15 minit kemudian, keempat-empat pelajar terbabit keluar dari bilik Professor itu. Pelajar pertama, “Majid, Joe, berapa banyak kertas korang dapat amik tadi?” Majid menjawab, “aku rasa, adalah dalam 7 helai sorang. Apa lagi, jomlah kita balik. Ada 10 essay nak kena salin dekat kertas tu.” Kelima-lima mereka berlalu dengan tersenyum. Satu bahana dah lepas, tinggal esok jer cemana nak seludup masuk kertas tu masa exam.

6 Response to "BaPaK ToYoL"

  1. notso_violet : seindah bunga seri pagi says:
    June 4, 2009 at 9:04 PM

    rajinlah budak2 bertiga tuh hohoh
    usaha tangga kejayaan huhuh
    so naik tangga slalu adeh.

  2. mamai says:
    June 4, 2009 at 10:17 PM

    aku seludup foemula masa final exam kat U hahahaha tapi soalanya tak keluar pun hampehh tul la lecture tu lagi pandai dari aku

  3. haruan tasek says:
    June 4, 2009 at 10:34 PM

    adakah ini akan berlaku esok..... selamat berjaya wahai bapak toyol

  4. GRuNGe says:
    June 5, 2009 at 12:32 AM

    Notso_violet: Wahahaha, rajin dan terlepas.

    Mamai: Sudah tentu lecturer lagi pandai, sebab tu dia mengajar. Aku pun banyak bawak toyol yang tak keluar. Hampeh.

    Haruan tasek: Semua kejadi tersebut adalah kejadian benar yang berlaku semasa study dulu. Hehehehe.

  5. puspa says:
    June 5, 2009 at 1:46 AM

    hik2...
    kisah benar upenyer...
    sbab bwk bpak toyol 2 yg x mok exam..cbe bwk ank toyol jer...hua2...

  6. GRuNGe says:
    June 5, 2009 at 8:40 PM

    Puspawarna: Bapak toyol ilmu lebih sikit puspawarna. Anak-anak toyol, masih berjalan dan nasib tak baik, kena tangkap. Bapa toyol, pandai ilang-ilang. :P