HiNGGa HuJuNG NoKTaH

Telefon pejabat Mash berbunyi. Bunyi telefon itu menunjukkan bahawa panggilan itu datangnya dari dalam syarikatnya juga.

“Good Morning. Project Department. Mashita speaking. Can I help you.” Mashita menjawab panggilan itu.

“Wah panjangnya jawab sayang. Are you free this evening? Kalau free, I nak ajak you dinner tonight. It almost a month since we had our dinner together.” Zeifrul memulakan bicaranya.

Mashita membuka organiser jenama Hawlet Packardnya untuk meilhat jadualnya untuk hari itu.

”If you don’t mind Zef, can you pick me around 8:30? Kalau boleh I nak balik siap-siap dulu. I really hope this time we will have our dinner somewhere nearby. Remember last time, you bawak I sampai ke Umbai just to had seafood dinner.” Mash membuat keputusan.

”Baiklah sayang, kita jumpa 8:30 malam nanti. Can’t wait to meet you. Kita ni nama je duduk satu pejabat, tapi nama nak jumpa, memang susah. You sibuk dengan projek you, I pulak dengan kerja I yang menimbun-nimbun.” Zeifrul meluahkan sedikit rasa sesalnya.

“Sabar la Zef, lagi 6 bulan jer. You boleh sabarkan?” Mash bercakap dengan nada memujuk. Zeifrul diam. Tanda merajuk.

“Demi I, boleh kan sayang?” Mash bersuara dengan nada suara yang dimanjakan sedikit.

“Kalau boleh, sekarang juga I nak bawa you jumpa tok kadi tau.” Zeifrul cuba berseloroh.

Tok tok tok. Pintu pejabat Mash diketuk oleh pembantunya.

“Cik Mash, ada client nak jumpa dengan Cik Mash.” Rosma pembantunya bersuara.

“Zef, I got to go now sayang. Ada meeting with client. Meet you tonight kay.” Mash memberitahu Zeifrul.

“Bye sayang. Promise me tonight OK?” Zeifrul mengakhiri perbualan mereka.

Jam menunjukkan pukul 7:45. Selesai sahaja menunaikan solat, Zeifrul bersiap-siap untuk temujanjinya dengan tunang tersayang. Zeifrul menyarungkan boxer jenama Renomanya, kemudian jeans EIC kesayangannya. Kemudian Zeifrul memakai deodorant Brut hijau yang sememangnya sudah sebati dengannya. Tangannya kemudian menggapai minyak wangi Aqua dan menyemburkan pewangi itu ke badannya, lehernya dan kemudian ke tangannya. Zeifrul menggosok kedua tangannya dan kemudian menggosokkan tangannya ke leher. Ini adalah tip yang diperolehi dari majalah Cleo bagi memastikan bau minyak wangi tahan lama.

10 minit kemudian, dia pun siap. Zeifrul mengambil kunci kereta BMW M5 nya dan mula menghidupkan enjin keretanya.

15 minit selepas keluar dari Apartment Goodyear Court 3, handphonenya berbunyi. Lagu This Love nyanyia Maroon 5 berkumandang memenuhi ruang keretanya. Zeifrul tersenyum kerana dia tahu bahawa sms itu adalah dari tunangnya. Zeifrul mengeluarkan handphone Nokia N97 nya dan membuka peti simpanan mesej.

Maaf sayang, I couldn’t make it today. I need to go to Kuala Terengganu. There is some hick ups on my project there.

Pesanan ringkas itu cukup membuatkan Zeifrul hilang mood. Zeifrul yang tadi memandu secara berhemah mula memecutkan keretanya membelah kesibukan Federal Highway menuju ke Kuala Lumpur.

Tepat jam 9:00. Zeifrul keluar dari keretanya. Kunci keretanya diberikan kepada car jockey Concorde Hotel. Kakinya berjalan pantas menuju ke Hard Rock Café.

“Can I get your order sir?” Amy, gadis kecil waitress di Hard Rock Café bertanya kepada Zeifrul sambil tersenyum.

“I would like to have Nachos and coke please.” Jawab Zeifrul.

“Is that all sir?” Jawab Amy sambil tersenyum. Dalam hatinya berkata, wah, masih ada lagi manusia yang dating kesini tanpa meminta disajikan arak.

9:45 malam. Persembahan pertama dari band Big Band bermula. Dewan tarian masih lagi kosong. Zeifrul baru sahaja menghabiskan Nachosnya.

“Excuse me. You Zeifrul kan?” Tiba-tiba datang seorang wanita berpakai dress singkat dan menampakkan belahan di dada. Zeifrul mengalihkan perhatiannya yang tadi tertumpu ke belahan gown wanita tersebut.

“Eh, Wani. How are you? Dah lama ke sampai? Maaf, I tak perasan you tadi.” Zeifrul membalas sapaan dari Wani.

“I am having dinner with my friends here. I dah perhatikan you sejak dari you mula masuk tadi. Tapi I am not sure it is you. Maklumlah, dah 2 years kita tak jumpa semenjak kita break dulu. Are you here alone?” Tanya Wani.

“Yups, dah 2 years kita tak jumpakan. Lepas you ask for break sebab mengejarkan John. Are you still with John? Sebenarnya I am suppose to have dinner with my fiancée, but she could not make it. So, here I am, alone.” Jawab Zeifrul.

“Come and join me with my friend over there. We got lot to catch up.” Wani cuba untuk menunjukkan rasa tidak terperanjatnya mendengar berita Zeifrul sudah bertunang dengan mengajak Zeifrul ke mejanya.

“Wah, hensemnya dia Wani. Tak nak kenalkan dengan kami ke?” Nike mengusik Wani apabila ternampak Wani membawa Zeifrul ke meja mereka.

“Bf baru kau ke Wani?” May pula menambah usikan Nike.

“Girls, girls, behave please. This handsome guy over here is my ex okies. Nama dia Zeifrul. Dia dah bertunang, so he is not available.” Dalam hati Wani berkata.

“He is mine. Aku sanggup buat apa sahaja untuk mendapatkan kembali Zeifrul.”

“Zeifrul, ni Nike and ni pula May.” Mereka berdua ni my colleague.

Zeifrul memandang kedua gadis itu. Dia menghulurkan tangannya bersalaman dengan May, gadis Cina yang agak rendah dan bertubuh gebu. Pemakaiannya lebih seksi dari pemakaian Wani. Dari May, Zeifrul bersalaman pula dengan Nike. Gadis Sabah ini mempunyai raut wajah yang cantik. Dengan ketinggiannya dan rambutnya yang ikal, dia pasti sesuai menjadi model untuk iklan syampoo. Kakinya juga panjang menyerlahkan lagi penampilannya. Sewaktu bersalaman dengan Nike, Zeifrul dapat merasakan kelembutan tapak tangan gadis ini.

“Nice to know you girls. You all can call me Zef if you like.” Zeifrul memulakan bual bicaranya. Dia kemudian duduk disebelah Wani. Muzik sudah pun berhenti dan disambung pula dengan alunan muzik dari DJ yang bertugas. Zeifrul memesan segelas lagi Coke dan bertanya kepada gadis-gadis itu sama ada mereka ingin memesan apa-apa minuman.

“Bring me one bottle of Jack Daniel please.” Kata Wani kepada pelayan itu. Pesanan itu mengingatkan Zeifrul kembali kepada zaman muda remajanya.

“Tidak, aku sudah lama meninggalkan zaman itu.” Bisik hati kecil Zeifrul.

Jam menunjukkan pukul 12 tengah malam. Keadaan semakin lengang di Hard Rock Café. Wani, May dan Nike masih mengilai ketawa sambil menari di meja mereka. Zeifrul pun seperti sudah lupa akan bisikan hati kecilnya. Bermula dengan pujukan segelas dari Wani sehinggalah gelas yang sudah keberapa, itu pun sudah tidak diendahkan oleh Zeifrul. Malam itu, Zeifrul kembali menjadi dirinya sewaktu muda remaja. Menjadi seorang yang sosial dan liar. Tiba-tiba Nike dan May naik ke atas meja. Mereka berdua menari dengan gaya tarian erotis. Seolah-olah sepasang kekasih sama jenis sedang memadu kasih asmara. Keadaan makin gamat dengan sorakan para pelanggan lain. Hampir sahaja May menunjukkan buah dadanya sekiranya tidak ditarik turun oleh Zeifrul.

Wani sudah nampak yang Zeifrul sudah mula menunjukkan dirinya seperti semasa mereka berkasih dahulu. Seorang yang liar dan nakal. Dalam hatinya.

“Akan aku gunakan kesempatan yang ada ini untuk memikat kau kembali Zef. Aku masih dahagakan kau.”

Wani merapatkan badannya ke badan Zeifrul. Dirangkulnya badan Zeifrul menghampiri badannya. Wani dapat menghidu pewangi yang dipakai Zeifrul.

“Kau masih menyukai Aqua. Sama seperti dahulu. Memang masih tidak berubah.” Wani bercakap sendirian.

Zeifrul yang sudah mulai hilang pertimbangan merangkul tubuh Wani menjadi semakin rapat. Tangannya dibiarkan merangkul pinggang Wani. Badannya dirapatkan ke dada Wani. Di hadapan mereka pula, Nike dan May masih lagi menari dengan gaya tarian eksotik. Lengguk badan dan permainan tangan mereka berdua pasti akan membuatkan lelaki cair dan membangkitkan nafsu berahi. Zeifrul pun tidak terkecuali dalam hal ini. Zeifrul kemudiannya menarik Wani lantas mencium Wani. Hal ini tidak memeranjatkan Wani kerana inilah yang ditunggu-tunggu olehnya. Perangkapnya makin mengena.

1:00 pagi. Zeifrul, Wani, May dan Nike keluar dari Hard Rock Café. Kerana banyak sangat minum dan menari, May sudah mula rasa ingin muntah. Wani dan Nike memapah May ke longkang berhampiran.

Weeeekkk weeeeeek weeeeeek. Habis keluar semua isi perut May. Nike dan Wani mengarahkan May duduk di kaki lima. 5 minit masa berlalu.

“Zeifrul, boleh kau tumpangkan kami balik? Kami memang tidak membawa kereta kerana kami tahu kami akan minum sampai muntah.” Wani bertanyakan Zeifrul.

“Where do you girls stay?” Zeifrul bertanya kembali kepada Wani.

“We are staying dekat kondominium di Kelana Jaya.” Balas Wani.

“If that the case, tak menjadi masalah. Aku pun duduk dekat Subang. So on the way la.” Zeifrul menyatakan kesanggupannya.

Kereta Zeifrul meluncur laju di Federal Highway. Pengaruh alcohol dan perasaan geramnya telah menyebabkan dia memandu dengan lebih merbahaya. Dia menukar laluan dari kiri ke kanan tanpa memberi signal. Meternya mencecah 140 km/j. Tiba-tiba di pintu gerbang menandakan persempadanan Kuala Lumpur dan Selangor sebuah kereta kancil tiba-tiba bergerak ke arah kanan. Zeifrul terkejut lalu memutar stereng keretanya ke arah kiri tanpa melihat cermin pandang sisinya. Bila keretanya mula menghala ke lane kedua, dengan tidak semena-mena Zeifrul ternampak dari cermin pandang belakangnya lampu yang bergerak dengan laju dan cahayanya makin lama makin cerah………………………

25 Response to "HiNGGa HuJuNG NoKTaH"

  1. Amal says:
    August 20, 2009 at 11:30 PM

    gruNGe::
    b0xer pun bgtau ke?
    =p

  2. TerubukMasin says:
    August 20, 2009 at 11:53 PM

    wani si kacau daun & p'goda!!!

  3. Unknown says:
    August 20, 2009 at 11:54 PM

    hehe..boxer??
    sesaje nak kontroversi lah tu..
    hehe..

  4. Fitriah says:
    August 21, 2009 at 12:00 AM

    best! :)

  5. Anis Mohd says:
    August 21, 2009 at 12:18 AM

    tlg lah lain dr yang lain .
    tlg la idea cite nih lain dr yg lain.

  6. varsha says:
    August 21, 2009 at 12:20 AM

    description yg sungguh detail...huhu...sehingga boleh membayangkan setiap inci tubuh si wani tu mcm mana.
    anyway, betul ke yg psl tips dari majalah cleo tu? leh tahan lama ke minyak wangi camtu..?

  7. patungcendana says:
    August 21, 2009 at 12:34 AM

    aku suka cerita kalau semua orang mati at the end...hehehe...

    kau baca majallah cleo ke? aku pun...:-p

  8. imHepPie says:
    August 21, 2009 at 1:14 AM

    huii nih cerpen ke iklan promote brand2 high class neh hik3...

    kalo itu mash xmo..i pon nak la itu zeifrul hihi..

  9. Dania says:
    August 21, 2009 at 1:54 AM

    omg..wot happen next?? bile nak abes ek cite ni..macam byk episode jekk..huhuhuhu

  10. VIP| fLoRa ™ © says:
    August 21, 2009 at 6:58 AM

    bkn stakat boxer.. yg x blh blahnya, tips pemakaian perfume dr majalah cleo pn ada.. pergh.. kamu sguh details..

  11. Beruwang says:
    August 21, 2009 at 7:54 AM

    uh uh mcm drama kat TV3 .. mesti high class semua nya... adeh...

    anyway awak ada ilham menjadikan cerita ini menarik..terus kan semoga novel ini berada di pasaran.

  12. puspa says:
    August 21, 2009 at 7:59 AM

    huhuhu...
    perr laa zeifrul ni...
    x tahan godaan...

    hua2..

  13. Jard The Great says:
    August 21, 2009 at 7:59 AM

    inna lillah.......

  14. Masy says:
    August 21, 2009 at 8:45 AM

    takmo ah zeifrul ni, minum plak. aku cari laki lain! ehehehehe

    pastu?

  15. rhapsody LiN says:
    August 21, 2009 at 10:07 AM

    good job!!
    :D

  16. v says:
    August 21, 2009 at 11:01 AM

    Waahhh! Sangat teruja! Besst! Boleh wat buku ler ko ...

  17. xuen adyla says:
    August 21, 2009 at 11:05 AM

    u r talented

  18. Anonymous Says:
    August 21, 2009 at 12:12 PM

    alooo bro....cepat2 sambong,cant wait for the next---mood teruja;p

  19. mamai says:
    August 21, 2009 at 2:11 PM

    lampu cerah....lepas tu cepat la

  20. zarina says:
    August 21, 2009 at 3:56 PM

    wahhhh...makin mendebarkan...tapi kenapa detail sgt..smpi boxer pun masuk..opssss terlebih sudey...eheh.

  21. vandella says:
    August 21, 2009 at 6:42 PM

    bleh dh ko tukar job..
    ahahahaha

  22. vandella says:
    August 21, 2009 at 6:42 PM

    bleh dh ko tukar job..
    ahahahaha

  23. AiE bAhRi says:
    August 22, 2009 at 5:27 AM

    Bila ex kapel dh dtg kembali...lalala~~~

    Bz gak tunang si Zeff tu ye..=)

  24. IT'S Me N.a.N.a says:
    August 24, 2009 at 4:14 PM

    BENCI DGN PEREMPUAN MCM WANIE!!!
    TAK ADA OTAK..Huh!
    mara betul nie saya nie..meruap2..mara!!

  25. noorafzan.blogspot.com says:
    August 24, 2009 at 7:44 PM

    bengong nye pompuan wani tu..
    baik mati eksiden je..
    uhuhu~