TaPi......................................

Pernah tak terfikir dalam kehidupan kita betapa besarnya impak dan keberkesanan perkataan TAPI dalam kehidupan seharian. Sebagai manusia, aku rasa kita tak dapat lari dari menggunakan perkataan tu.

"Saya dah belajar, TAPI masih tak dapat score subjek tu".

"Saya nak tolong buang sampah tu, TAPI sampah tu berat sangat la".

"Saya dah stayback untuk menghabiskan kerja-kerja saya, TAPI kerja-kerja tu banyak sangat sampai tak boleh habis".

"Saya suka dekat awak, TAPI boleh tak kita kenal-kenal hati budi masing-masing dulu".

Ada tak sesiapa yang tak pernah menggunakan perkataan TAPI dalam kehidupan mereka? Untuk aku, perkataan TAPI ni terlalu banyak digunakan dalam kehidupan seharian. Selalunya perkataan ni aku gunakan sebagai alasan, or reason bak kata orang kampung aku. Kadang-kadang, terdetik dalam diri aku adakah perkataan TAPI itu direka cipta untuk membolehkan kita memberi alasan terhadap perkara-perkara yang tidak mampu kita lakukan atau tidak mahu kita lakukan. Boleh tak kalau kita hidup, tanpa menggunakan perkataan TAPI ataupun kita gantikan perkataan TAPI tu dengan perkataan lain yang lebih positif. Kerana pada pendapat aku, TAPI ni merupakan perkataan negatif yang kalau di amalkan boleh menyebabkan kita menjadi seorang yang mempunyai 1001 alasan.

Sekadar renungan, coretan dan catatan seorang yang punyai banyak persoalan dalam kehidupan.

4 Response to "TaPi......................................"

  1. patungcendana says:
    July 6, 2011 at 9:11 AM

    grunge!!!!!

    dulu aku ada phone number enkau...TAPI phone aku hilang...

    boleh beri semula number engkau tak?

  2. Shila says:
    July 6, 2011 at 9:26 AM

    aku nak mintak jugak number fon ko TAPI mesti ko taknak bagi kan? :D

    yup..TAPI mmg byk digunakan dalam alasan..

    selalu jugak guna.. =.="

  3. oranglidi says:
    July 6, 2011 at 1:55 PM

    babak dalam cite melayu banyak guna perkataan TAPI nih. haha.

    pastu akan ada sorang yang sangkal dengan mengatakan "Tak ada Tapi Tapi lagi!" hehe

  4. Amal says:
    July 7, 2011 at 12:28 AM

    manusia kan.