PeRJaLaNaN SeTaHuN

Perghh, tajuk tak boleh blah. Aku rasa aku dah kembali malas nak update blog aku. Mungkin aku ni seasonal blogger ataupun ber blog mengikut trend. Orang ber blog, awak pun nak ber blog, last-last malas nak update, Hahahahaha. Aku rasa, last aku update pasal poem untuk Masy. Hahaha, ramai gak la yang duk komen dan duk kenen-kenenkan aku dengan Masy tu. Hahahaha, habis jatuh saham Masy tu nanti. Apa aku buat sepanjang dekat setahun aku tak ber blog? Busy main game. Hahaha, online game. Korang mesti pernah tengok iklan pemainan online Travian. Akhirnya, habis jugak Server 5 My. Walaupun tak menang, tapi banyak benda yang aku belajar (walaupun hanya online game). 

Travian Oh Travian

Sebenarnya, banyak jugak yang aku belajar dari game ni. Walaupun online game, tapi tetap ada pengajaran. Betullah, kehidupan ni merupakan satu pembelajaran, kita tidak akan tahu di mana kita akan belajar dan mendapat pengajaran. Aku tak sangka pulak, ramai yang boleh teremosi dengan online game ni, termasuklah aku. Tapi aku tak menyesal main online game ni, sebab aku jumpa ramai rakan-rakan dan sahabat-sahabat yang baru. Jadi tak salah membazirkan duit dan masa yang banyak demi untuk rakan-rakan baru aku. Hahahaha. Perkara kedua, kehidupan berpolitik. Kepada mereka yang ingin berjinak-jinak dengan politik, maka aku suggest supaya mendekatkan diri dengan game ni. Dari situ, korang boleh belajar cara-cara untuk mendapat pengaruh, diplomasi dan juga bagaimana untuk menyelamatkan diri sendiri. Aku rasa, politik game ni macam sama je dengan politik dekat luar tu. KOTOR. Tapi yang aku pelik, kenapa bersungguh-sungguh sangat sampai membawa ke dunia realiti? Sehingga ada yang bergaduh dengan kawan sebab game. Nak cakap dapat hadiah, tak ada pun. Lain la kalau hadiah menang game berupa wang tunai RM 1 juta. Aku pun mungkin akan bermain bermati-matian. Apa pun, aku pernah hidup tak menentu sebab game ni. Memang addicted dan membuatkan hidup sedikit tunggang langgang. Mana taknya, online semata-mata nak buat askar dan semata-mata untuk tengok serangan ke kampung adalah serangan betul ataupun serangan palsu. Aku masih lagi main Travian, tapi tak serius macam aku main S5 la. Kali ni, aku dah malas nak main sungguh-sungguh. Aku main ikut suka. Whatever it is, S5 tetap best pada pendapat aku. Faiz, Ben, LMJ, Abang J, Vemma, Mokcik, Toy dan mereka-mereka yang lain, korang memang rakan seperjuangan Travian S5 aku. Harap kita akan tetap berkawan sampai bila-bila dan bukan hanya dalam game je. Friendship is forever.

Cukup dulu untuk game. Rasanya ada lagi aku nak cerita, tapi mungkin kemudian-kemudian. Kepada kamu semua yang membaca, maaf kerana tidak berkesempatan untuk blog walking. Akan aku buat kemudian. Harapan aku, semoga aku rajin menulis kembali memandangkan aku pun dah tak buat apa-apa sangat sekarang. Owh, setahun takkan aku nak cerita pasal Travian je. Takkan tu je yang aku buat kan. Hahaha, kalau aku cerita semua, nanti akan datang aku tak tau nak tulis apa. Owh, adakah aku akan kembali rajin menulis? Mungkin yea, mungkin tidak. Semuanya bergantung kepada mood aku. Kepada semua yang membaca, aku nak ucapkan Selamat Berpuasa (dah separuh puasa baru nak ucap) dan kalau tak berkesempatan, Selamat Hari Raya. Maaf kalau ada salah dan silap sepanjang aku ber blog.


5 Response to "PeRJaLaNaN SeTaHuN"

  1. Jard The Great says:
    August 26, 2010 at 8:13 AM

    hoh... salam en grunge.. da kawen ke? senyap semacam je? hik hik hik

  2. shafeeq rahim says:
    August 26, 2010 at 10:19 AM

    pergh...kusangka dah xnak bloggin tros..hakhak

    welkam back bro

  3. lionteen says:
    August 26, 2010 at 10:22 AM

    mn pergi bro..
    ilang sunyi jer?

  4. GRuNGe says:
    August 27, 2010 at 3:55 AM

    Hoho. Salam Cik Jard, masih ada, cuma hilag kejap je.

    Wah Shafeeq Rahim, skali tgk profile Badek, ingat sapa la tadi. Nice profile pic bro.

    Lionteen, tak pergi memana. Cuma mencari ilham. ;) Lionteen apa khabar?

  5. miMiE aZiMaSK ^V^ says:
    August 30, 2010 at 8:21 AM

    welcome back kawan tadiika.. :D